2 In Motionscykling

88 km

Jeg rundede ugens otteogfirsindstyvende kilometer på landevejen mellem Nr. Åby og Middelfart i dag kl. 17.

17.30 aflyste jeg, min træningsaftale …

Hold op, hvor er jeg trææææææt …!

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Leo
    8. april 2011 at

    Selvfølgelig er du træt med den modvind du havde hjem i går. 😉

    Men du er også træt, fordi du har øget din træningsmængde, og der går for få timer mellem hver cykeltur til at du kan nå at restituere. Du skal enten tage bilen (eller køre med nogen) 1-2 gange om ugen eller cykle decideret langsomt til og/eller fra arbejde, når kroppen siger, at den ikke rigtig gider mere.

    Jeg ved godt at din familie formentlig lægger beslag på bilen de fleste dage, men heldigvis behøves du ikke sænke tempoet mere end måske 3 km/t før at det bliver MEGET nemmere og dermed mindre belastende at cykle turen, så den bliver til transport i stedet for træning.

    Du skal formentlig ikke træne mere end 3-4 gange om ugen for at få maksimalt udbytte af din træning.
    Lige nu gør du istedet det, at du træner måske 10 gange om ugen, og det betyder at du er træt hele tiden og derfor hver gang du træner reelt bare bliver mere træt frem for at komme i bedre form. Vejen frem er længere tid til restitution og så at træne hårdere, når du er udhvilet.

  • Reply
    Helle
    9. april 2011 at

    Ja, man skal huske hviledagene – jeg “træder ikke en mølle” hele lørdagen – men på søndag, skal den have en skalle 🙂

  • Læg en kommentar