0 In Ferie

Adventure tur til Dassow

På feriens 20. dag var jeg med på adventure tur omkring Dassow.

Solskin og 34 graders varme!

Nikoline havde beroliget mig med, at området er ret fladt, men en laaaaang bakke fik vi da.

Nøøøj – så kom temperaturen under Mam-Helles cykelkasket op omkring 50 grader.

Vi kom forbi Jens Voigts barndomsby i det tidligere østtyskland.

Vi cyklede på en masse grusveje, og snakkede om at det nok var her Jens Voigt havde cyklet og fået så gode ben.

Vi så vilde emuer og sejlede over indmundingen til Lübeck over til Travemünde.

Her spiste vi gyros med sauerkraut og drak STORE alkoholfrie øl. I 34 graders varme er min appetit ikke så stor. Min tallerken gik på omgang til dem, der havde mere brug for maden end mig.

Til gengæld smagte den store iskolde øl sgu så godt, at jeg var lige ved at græde! Vi hyggede og gav os god til, mens vi lyttede til tysk lederhosenmusik.

Løbende fik jeg iøvrigt snapchats fra Emilie, som er kommet godt frem til sit ørkenhotel. Mor er lettet. Hun melder om 47 graders varme i skyggen og spiser morgenmad i den nedkølede pool.

Da vi var vel hjemme fra vores adventuretur, begyndte det at tordne og regne i Lübeck. Det var dælme rart at få renset luften. Vores adventure tur blev 85 km lang.  Aftensmaden indtog vi på en italiens restaurent inde på bytorvet. Min appetit var kommet tilbage og jeg kunne både spise min egen menu og smage Nikolines pizza.

Jeg var godt træt, da jeg gik til ro i Bad Schwartaw efter en lang og varm lørdag. Saaatme varm!