0 In MTB

Aftentur på mountainbiken

Onsdag aften var jeg alene hjemme. Kaj er taget nordpå, for at hjælpe Nikoline og svigerdrengen, som er ved at flytte tilbage til Danmark efter 1 års udstationering i Lübeck.

Min aftensmad bestod af 3 stykker knækbrød og en lakridsis. Herefter gik jeg ud og bankede det 5 måneder gamle og indtørrede vintermudder af min Cube-bike – jeg ville ud på mountainebike!

Jeg cyklede gennem Strib, langs stranden. Cirkulerede forbi Staurby Skov (det nye spor derinde gemmer jeg til en dag, jeg har følgeskab af andre på cykel). Jeg kørte ad gammelhavn mod Sildemarken og Kongebroen. Snuppede bakkerne dernede. Kørte til Hindsgavl. Tog lidt stier der.

Det bliver lynhurtigt kedeligt, når man ikke gider åbne låger eller tør cykle de svære spor.

Sletten, den 22. august 2018

Jeg fortsatte hen over “Sletten, som allerede er fin grøn igen nu da tørken er forbi (i modstætning til for 22. dage siden, da jeg var til “Gå med Hjorte”).

Sletten, den 1. august 2018

Dyrene hvilede sig og ikke tog notits af mig.

Så omkring feriebyen, tog lidt af de brede stier dernede, rundt og rundt nogle gange. Herefter tog jeg turen retur gennem Staurby Skov og landede hjemme med 33 km på tælleren.

Hvor ER man frisk og nulstillet i hovedet efter sådan en tur. Det har været en dejlig sommeraften – jeg har nydt den. De lover møgvejr de kommende dage og det er ret træls, for på lørdag er der Hjerterdametouren. Jeg er tilmeldt og jeg giiiiiider simpelthen ikke køre de 100 kilometer i øs regnvej.

Marie, marie, marolle – flyv op til hvorherre og bed om godt vejr på lørdag.