0 In MTB/ Udvalgte blogindlæg

Cykler med heste – Ringkøbing Fjord Rundt på MTB

Klubturen Ringkøbing Fjord Rundt på MTB med Baghjulet i dag gik super godt for mig – jeg var helt høj, da turen var gennemført. 95 km – en skalp til samlingen. Jeg kunne have JUBLET – YYYIIIAHHAAAA, I DID IT!!!! – da vi var i mål, men jeg lod som ingenting og opførte mig som om, det da var helt almindeligt og piece-of-cake for mig, at cykle 95 km på min mountainbike.

ringkobing

Det er hårdt at køre langt på mountainbike og i en blandet gruppe på 19 mænd og 3 kvinder – (jeg ved det af erfaring!) – kan det være noget af en stroppetur for de svageste.

Så jeg var meget nervøs på forhånd.

Der var meldt ud, at vi skulle hygge-cykle i roligt tempo og at ruten var brede stier og lidt asfalt (passer perfekt til min rytterprofil).

Og heldig vis blev det, som lovet.

Det gik faktisk meget bedre, end jeg turde håbe på. De stærke ryttere trak og pakkede de mindre stærke ind efter alle kunstens regler og sådan kom vi faktisk samlet rundt, alle 22. En rigtig god kluboplevelse.

30 km efter start fik vi en ordenlig byge, med lyn og tordenskrald og jeg tænkte. “Hvis jeg skal dø nu, grillet af et LYN, midt ude i den jyske vildnis, så dør jeg da i det mindste med (mountainbike)-støvlerne på og jeg har haft et godt liv”.

Men lynet slog ikke ned, men hoooold da op, hvor blev vi våde!

Der var forudbestilt middag på Ristorante Italia i Ringkøbing og tænk, de tog rigtig godt imod os, selv om vi var driv våde og tilsandede og STANK af våd gnu.

middag

Nogle smed de våde trøjer og spiste i bar overkrop, andre tørrede løse ærmer på radiatorerne. Mine sko tømte sig under bordet og efterlod en SØ. Ruderne duggede – men personalet betjente os og var flinke alligevel og maden var god.

Da vi havde spist kom solen og vi tørrede op i modvinden. Herunder venter vi ved den ene af dagens 5 punkteringer.

ventervedpunktering

Og SIKKE nogle landskaber vi cyklede igennem. Det vildeste jeg oplevede, kan jeg slet ikke vise jer billeder af, for billederne findes kun på min nethinde. Et sted cyklede vi med 20 (jeg talte dem) vilde heste, som løb foran os på stien og fulgte os et stykke. Det så helt vildt og indianeragtigt ud! Forreste deltager tog dette billede, hvor hestene dog var løbet ned fra stien igen. Det var en syret oplevelse.

cykler-med-heste

To steder lod vi os sejle over af en “trækfærge”.

faergetraek

En rigtig fed MTB oplevelse, af dem jeg samler på. Rugbrødsmaskinen var godt træt, da jeg landede hjemme, ca. 12 timer efter jeg tog hjemmefra. Hvor var det GODT jeg tog med og hvor var det GODT jeg ikke meldte afbud (som jeg ellers overvejede, da jeg led på bakkerne til Hjerterdametouren sidste weekend, med deraf mentalt ubehag til følge).

Al mental ubehag i relation til min mountainbike er pist væk lige nu.