3 In Bolig og hjem

Det, der overlever – #4 Den fra Soyaconcept

Den anden af mine 3 striksweatre er fra Soyaconcept og den tog jeg på i dag. Den er virkelig gammel!

Soyaconcept er “dansk, afslappet mode baseret på de nordiske designtraditioner”. Jeg fik den af Kaj i julegave i 2007 lige før han rejste til Norge. Der er uld i trøjen, så den kradser lidt. Den er efterhånden nusset og fnugget og lidt slap i ribben – men den varmer og har faktisk en god, rummelig pasform.

Kaj købte trøjen hos Butik Esmeralda (eller var det mon én af pigerne, der købte den for ham?) – en lokal tøjbutik, hvor jeg i øvrigt aldrig selv handler. Det er ikke fordi, de ikke sælger noget smart tøj – ork nej, stativerne bugner, så det næsten ikke er til at overskue. Men jeg har en gang for mindst 10 år siden haft en dårlig oplevelse i butikken, og jeg har aldrig gjort et nyt forsøg derinde. Hvis JEG ulejliger mig ind i en butik, for at smide tøjet i et prøverum, så vil jer serviceres. Og jeg skal ikke stå med bar røv i et prøverum, med et par bukser der er for små og en ekspeditrice, der ikke gider komme og finde et andet par til mig RET LÆNGE, før jeg klæder mig på og skrider! Det kan være svært at få en kunde, men at genvinde en kunde, der har haft en dårlig oplevelse i ens butik, er dobbelt så svært. Jeg har ikke brugt en krone i den butik i over 10 år. Og der er så mange andre steder, man kan købe sit tøj.

Anyway. Trøjen er seriøst gammel. Projekt Tæl-dit-tøj (og overvej, hvorfor du har det) fortæller mig, at trøjen nok får lov at blive lidt længere.

You Might Also Like

3 Comments

  • Reply
    Lone
    19. februar 2021 at

    Ej, hvor sjovt! Jeg har haft samme oplevelse i den butik. De slipper også for mine indkøb.

  • Reply
    Louise T.
    22. februar 2021 at

    Og jeg kan sige det samme om dårlig og snobbet service i den butik.
    Mange år siden, ja, men når jeg endelig tager mig sammen til at shoppe tøj, så vil jeg ikke stå og føle mig til ulejlighed – eller at få et råd om at købe et bælte for at spænde et par dyre bukser ind, så de sidder lidt bedre i taljen.
    Bukser i den prisklasse skal sidde rigtigt “uden hjælpemidler”.

  • Reply
    Helle
    24. februar 2021 at

    Det er virkelig en dårlig salgsstrategi, ikke at have styr på sin kundeservice. En skuffet kunde, er svær at få tilbage.

  • Læg en kommentar