8 In På skrump

Energiregnskabet – februar

Uge 8 kan sluttes.

I uge 8 er der ikke blevet hyggespist. Hver eneste kalorie jeg har kastet i gabet, har været lindrende og helbredende i forhold til min tiltagende SULT. Det bragte det gennemsnitlige daglige energiindtag helt op på 1915 kalorier.

3000 meters svømning, 3 timer på en spinningscykel og et par timers MTB kørsel gav et energiforbrug på 557 kalorier i snit pr. dag. Bundlinjesum: 1358 kalorier.

Mit dødhamrende upålidelige stykke elektronik af en badevægt påstår, at min kropsvægt kun er reduceret med 400 gram denne uge. *Suk*.

Summasummarum – 10.000 meter svømning, 13 spinningstimer, et par ture på mountainbiken og gennemsnitlig 1788 kalorier pr. dag hen over måneden gav et vægttab på 2,2 kg.

Jamen – så kan man da kun være tilfreds.

Det var et ualmindeligt snusket og kedeligt vejr, da jeg kørte i svømmehallen her i morges. Udsigten til længere landevejsture virker lang. Jeg har for en sikkerheds skyld booket 4 spinningstimer i den kommende uge.

You Might Also Like

8 Comments

  • Reply
    Fru E
    1. marts 2010 at

    Nogle gange er den badevægt bare umanerlig tarvelig. Nu har du jo set mig, så det er måske svært at forestille sig, at jeg har vejet 15 kg mere. De mange kg tabte jeg udelukkende på ændring af kost. Der var ingen motion med som en del af kampen.

    Jeg har ladet mig fortælle, at man kan regulere sin vægt med 20% med motion og 100% med kosten.

    Før sidste sommerferie meldte jeg mig på madlog.dk, og her blev jeg rigtig nok overrasket over, hvordan min kost/kalorieindtag så ud 😉

    Håber at det elektriske dyr er lidt mere blid ved dig næste gang du stiger på 🙂

  • Reply
    Helle
    2. marts 2010 at

    Jeg tror også, kosten er det vigtigste. Ellers burde jeg være “et nips” med alle de kilometer jeg cykler, især i sommerhalvåret.

  • Reply
    Helle MA
    3. marts 2010 at

    Hej Helle.

    Glem vægten. Muskler vejer mere end fedt. Så med den aktivitet du udviser, kan du nok ikke forvente, at kilo’ene rasler af!

  • Reply
    Leo
    3. marts 2010 at

    Man skal bruge et spejl og ikke en vægt for at vurdere om vægten er OK.
    En utrænet splejset type kan jo sagtens have BMI under 25 og alligevel være småfed, mens vi andre solidt byggede er magre ved BMI under 25. Eller ikke særligt fede i hvert fald…:)

  • Reply
    helle
    3. marts 2010 at

    Ja, Leo. Der er i hvert fald masser af spejle ude til spinning (*suk*) 🙁

  • Reply
    Fru E
    3. marts 2010 at

    Fedt vejer altså ikke mere end muskler 🙂 1 kg fedt vejer lige så meget som 1 kg muskler, men musklerne fylder mere 😉

  • Reply
    Touborg
    3. marts 2010 at

    Det udvikler sig i en spændende retning den debat her – men muskler har en større massefylde end fedt, og fylder dermed mindre. 🙂

    Husker jeg rigtigt vil X volume muskel veje ca. 16-17% mere end X volume fedt.

  • Reply
    Touborg
    3. marts 2010 at

    Ups..og i forhold til den igangværende snak, så vil 1 kg. fedt have en ca. 16-17% større volumen end 1 kg. muskel, hvorved man kan have en uforandret vægt, men syne mindre i spejlet.

  • Leave a Reply

    Read more:
    Foran deadline

    Og herhjemme ligger der et klubblad og venter på mig. Deadline var i lørdags, men jeg har været snu, har jeg. For jeg har arbejdet på forskud, og her 2...

    Close