2 In Gymnastik

Gymnastik – og hvad man vil med det

Så er vi startet op på gymnastik sæsonen.

Jeg har gået til mange forskellige former for gymnastik gennem årene. Det er ikke det hele, jeg har haft lige meget gavn af. Aerobic keder mig. "Fi'r mere. Oooog tre me'r. Oooog to me'r – og klap!" ("Skulle hun ikke bare tage sig et stykke med Stryhns?").

Duer ikke for mig.

Vores cykelklub tilbyder vintergymnastik. Det er gratis for medlemmerne, så det har jeg gjort brug af. ..

Har gjort  … For gennem årene har der været forskellige trænere, med forskellige programmer og seneste har vi fået Henrik, som kører noget sindssygt hårdt boksetræning. En times militær stroppetur. Sikkert godt for mange. Men jeg startede forrige år i september. Inden jul var jeg totalskadet!

Det var knæbøjninger, med hinanden på nakken. Armløft. Englehop. Jeg var vist ikke lige målgruppen. Og for resten må kvinder, der har født børn ikke hoppe med spredte ben, resten af deres liv – det var der engang en sød svensk jordmoder, der fortalte mig.

Med årene har jeg fundet frem til, hvad det er jeg vil med gymnastik. Det er hverken konditions- eller styrketræning (det får jeg andetsteds). Det er mere opspænding, udspænding og afspænding. Balanceøvelser. Kropskontrol på den der callanetic- og yogaagtige måde.

Nu er jeg er landet på det perfekte hold! En gennemsnitsalder på medio 50. Øvelser der gør det ved mig, jeg har brug for.

Jeg har det pragtfuldt, når jeg kommer hjem!

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Hanne
    12. september 2006 at

    Er spændt på at høre hvorfor man ikke må hoppe efter fødslen? Kunne jeg nok godt bruge som middel mod unødvendig pinsel efter evt. graviditet 🙂

  • Reply
    Helle
    12. september 2006 at

    Jooo – det var noget med at passe på sin bækkenbund, resten af livet. Englehop forårsager faktisk et usundt pres mod bækkenbundsmuskulaturen.

  • Læg en kommentar