4 In Mad

Hungeren melder sig

Det er februarkurens 21. dag i dag og det hele går helt som det plejer at gøre.

F.eks. er jeg benhård og fokuseret (når jeg vil, så vil jeg) – det foregår i et excel regneark med tendenslinjer og beregninger og procentsatser og if-formler, så jeg hele tiden kan forudse konsekvenserne af at spise den her skål popcorn, eller pjække fra den her spinningstime.

Og så er det altid efter 3. uge, at hungeren plejer at sætte ind. Hunger, især efter kulhudrater à la havregryn eller rugbrød i menneskelige mængder. Min mad vejes på en “brevvægt” – herunder f.eks. 197 gram appelsin = 88 kalorier.

Sammen med 50 gram Hercules Rugbrød (90 kalorier) og 25 g. 20% ost (70 kalorier) og 4 kopper kaffe, er appelsinen den “Benzin” jeg tager hjemmefra på, når jeg om et par timer drager af til ugen 4. spinningstime. Jeg kan se i mine formler, at jeg skal ned på 1800 kalorier i dag, for at få skabt det daglige energiunderskud på 500 kalorier, som skal skabes gennemsnitligt hen over en uge, hvis man vil opnå et vægttab på 500 gram om ugen.

Så har jeg 1552 kalorier tilbage til resten af dagen – det burde ikke være umuligt. 

Og jo mere fokuseret jeg er, så meget desto mere træner jeg og jo mere jeg træner,  så meget desto mere skrigende sulten bliver jeg.

Heeeey – Hvor fanden er min appelsin henne nu?!? Vupti (mens jeg skrev dette)  ind i gabet med den og væk var den.

Er det det, kan kalder mindless eating!?

You Might Also Like

4 Comments

  • Reply
    Lone i marsken
    21. februar 2010 at

    Hej Helle – held og lykke med kuren. Jeg er også selv i gang (min bliver nok mere en martskur!) Prøv evt. at spise noget groft rugknækbrød (ca. 35 kalorier pr. skive) med magert kødpålæg, jeg synes det giver en god mæthedsfornemmelse for forholdsvis få kalorier. En portion mager hytteost med sukkerfri jordbærsyltetøj er en kaloriefattig mulighed, når lækkersulten melder sig.

  • Reply
    helle
    21. februar 2010 at

    Groft knækbrød? Jeg har noget der hedder Sport Fiber Plus – det må være godt til formålet 🙂

  • Reply
    Helle MA
    21. februar 2010 at

    Jeg er vildt imponeret over dine regne-evner, de overgår mine med flere meter, selvom jeg synes, jeg er god til det, (altså bare ikke lige til vintercup!!!).
    Selvfølgelig også over din viljestyrke. Hvis den holder ved, er du da “flyvende” til Paris.
    Jeg synes, at kulden gør mig mere sulten, især lækkersulten. Når jeg cykler hjem, fantaserer jeg om, hvad jeg skal ha’ af småkager og chokolade, når jeg kommer hjem. Jeg holder mig ikke tilbage, og det ses på badevægten. Jeg har prøvet knækbrød, men efter 5 skiver føler jeg mig bestemt ikke mere mæt. Trøster mig med, at jeg nok får cyklet det af igen, når det bliver forår.

  • Reply
    Helle
    21. februar 2010 at

    Næ – regneeverne fejler ikke noget. Det er mere utålmodigheden, der er den evige trussel, mod mine slankeprojekter. Det nytter jo ikke noget at holde stand i 4 uger, når det er nødvendig at gøre det i 12.

  • Leave a Reply

    Read more:
    MTB tur til Egtved

    Lady Merida og jeg har været en tur i Egtved i dag, Jeg har været der før. Lady Merida var med for første gang. Og sikke en flot tur, jeg...

    Close