0 In Ferie/ Gravel biking

Klitmøller – Agger – Klitmøller

Hvis jeg nu havde haft en lidt bedre hukommelse, kunne jeg måske huske, hvad sadlen på Miss Diverge gjorde ved mig, sidste gang jeg cyklede 50 km på hende (Ry turen, for ufatteligt mange måneder siden). Men det kunne jeg ikke, så mandag aften, da jeg kom hjem efter første dag i Nationalpark Thy, havde jeg (igen) brændsår i røven !!!

Ingen cykling dag 2 …

I stedet var vi på siteseeing uden cykel (heller ikke så ringe) og vi var i Fjerritslev, hvor vi købte en ny Specialized Romin Evo Mimic cykelsaddel og på apoteket efter salve (den til ammende kvinders brystvorter virker også fantastisk på brandsår i røven).

Resultat: I dag vågnede jeg med røv som brystvorterne på en jomfru og var MAX klar til lang tur.

Kaj lagde en fed, fed rute. Solen bagte, vinden var gunstig.

UD på oplevelse.

Vi gjorde holdt ved alle de smukke steder vi kunne finde.

Og vi fik også både udfordrende terræn, lette lige veje og et par u-turns under vejs.

Skidt pyt. Vi var på ferie. Det hele var en del af oplevelsen.

Målet var Agger. Her ville vi spise frokost. Og vi kom forbi Heavy Agger og mam-Helle blev total star-struck …

Kanske du ikke ved, hvad Heavy Agger er? Primo 80’erne blev der lavet et TV program om en flok unge mennesker, der boede i Agger. De var på præcis samme alder som mig og jeg identificerede mig meget med dem. Programmet handlede om hvad de lavede og om hvor kedeligt det var, at være ung i Agger. Det hed Heavy Agger (fordi de interesserede sig for Heavy Rock). 28 år senere blev der lavet et opfølgende program om, hvor de unge var nu. Det program så jeg også og fulgte deres op- og nedture.

Vi cyklede gennem Agger i det fedeste sommervejr og byen var fuld af mennesker – her så ikke spor kedeligt ud på en dejlig sommerdag.

Vi spiste frokost i Agger, inden vi cyklede videre retur mod Klitmøller.

God fart i cyklerne. Strate Bianche … vi var hvide af støv.

Gravel når det er bedst. Lange lige strækninger med grus, grus og grus.

Vi landede retur i Klitmøller sidst på eftermiddagen og kunne notere 107 km gravel – min længste tur på Miss Diverge. Og røven holdt – og den nye saddel er topgodkendt.

Vi strøg i det lokale Spar-marked på vej hjem og Kaj agerede ølbærer.

Vi fik et par øller på terassen foran vores Bed & Breakfast (after biking) og takkede hinanden for en FED dag på cyklerne.

Aftensmad på Restaurant Hawgus – og så hjem i seng på vores B&B. I morgen venter andre dejlige ting på ferieprogrammet.