0 In Tour de Paris

Lørdag i Paris

Lørdag morgen sov vi så længe, at vi næsten missede morgenmadsbuffeten. Solen bagte, da Kaj og jeg bevægede os ud i byen – bare os to. Herligt at være alene – vi havde lyst til at være turister i Paris.

Vi gik fra Avenue de Clichy til Champs Elysées, hvor vi sprang på en Open Tour bus. Kaj var ved at besvime, da han skulle betale 500 kr. for 2 busbiletter (de viste sig at blive alle pengene værd).

Vi placerede os på bussens soldæk og lod os mageligt føre fra den ene seværdighed til den anden.

Indimellem fik vi lidt kulurel viden i ørebøfferne og ellers slappede vi bare af og nød turen.

Hvor ER der dog mange mennesker i Paris denne weekend. Hvor her dog larmer! Og stinker … (Storbymennesker bliver jeg aldrig.)

Vi steg af i Latinerkvarteret og spiste frokost på en lille fortorvscafé i Rue de la Harpe.

Bagefter tog vi en anden linje og fik set en hel masse mere.

Kl. 20 tog vi en metro hjem til hotellet på Avenue de Clichy. Vi føler os hjemme her i området og snakker om hvilken metrostation “vi plejer” at stå af på.

Hjemme på hotellet mødtevi  en flok af de andre. Sammen gik vi ud og spiste aftensmad – menuen var så elendig, at vi IKKE ville have fundet os i det, hvis vi ellers orkede at klage på fransk/engelsk til den elendige betjening, der dårlig nok havde kunnet finde ud af, at modtage vores bestillinger. Slatne, rå pommefritter, tørt kød, forkerte bestillinger, udeblevne forretter og de “gode vine” (?) vi bestilte, var hældt om på neutrale flasker og smagte af billig papvin.

Jeg forstår ikke, at når de skriver de serverer kartofler, så får man pommefritter. Det sgu ikke “kartofler” i min terminologi. Jeg glæder mig simpelthen sådan til at komme hjem og lave min egen mad igen. Jeg har levet uregelmæssigt hele ugen og trænger til at få en sund og normal kost igen.

Bagefter gik jeg hjem i seng. Jeg har udsigt til Eiffeltårnet og der er lys i om aftenen.

Kaj gik på bar samme med de andre. Jeg var oppe og lukke ham ind kl. 2.00 i nat.

I dag er der afslutning på Tour de France – og Kaj og jeg gider VED GUD ikke ind og se det cykelløb. Der er en kaos af mennesker og cykling ses dårligt live. Måske kan vi finde noget alternativt at bruge søndagen på.