4 In Arbejdslivet

Man undres

Forestil dig den her situation:

Du har lige købt en splinterny bil.

1.
Du kører ud af motorvejen, da der pludselig popper en besked op til dig på instrumentbrættet: “Der er opstået en  uventet handling – vi beklager fejlen. Vær venlig at genstarte motoren“.

Du kaster bilen ind til siden og når derfor ikke at reagere på den næste besked på instrumentbrættet, som spørger, om du ønsker at sende en meddelelse til leverandøren om den opståede fejl – “Send” eller “undlad at sende“?

2.
Du kører en ny tur i din nye bil. Du opdager, at hver gang du tænder bilradioen, holder venstre blinklygte op med at du. Du ringer til leverandøren for at klage over fejlen (“Alle vore mekanikere er desværre optaget. Du er nu nr. 18 i køen – vent venligst”).

Du venter venligst, og da du endelig får din mekaniker (som for resten taler engelsk) i røret, opretter han først en sag og giver dig et 14 cifret sagsnummer, som du bedes angive ved fremtidige henvendelser vedr. dit venstre bliklys.

Herefter beklager han, at det desværre er en systemfejl og beder dig prøve at genstarte bilradioen. Og hvis det ikke virker, så vil fejlen måske være rettet ved udgivelse af den næste model.

Ville vi finde os i det, som forbruger af en ny bil?!

Nej, vel?

Hvorfor pokker finder vi os så i det, som IT forbrugere?!?

You Might Also Like

4 Comments

  • Reply
    Lene
    8. januar 2009 at

    godt spørgsmål Helle

  • Reply
    Perle
    8. januar 2009 at

    Ohhh lyder lige som den IT support vi får – primært at inderne. Det kan virkelig få blodtrykket til at stige.

  • Reply
    Leo
    8. januar 2009 at

    Jeg synes nu efterhånden bilfabrikkerne er ved at komme op på niveau med IT-branchen…

  • Reply
    Helle
    9. januar 2009 at

    🙂

  • Skriv et svar

    Read more:
    Tanker efter urnenedsættelsen

    Hvis jeg havde et akavet forhold til det med urnenedsættelsen, så må jeg sige, at den ene af de  to søde piger, som er gravere ved Kauslunde kirke tog det helt...

    Close