2 In Motionscykling

Nu igen …?

Efter dagens dont: Ud på cyklen – af sted til Hjerterdamefortræning. Spændende at se, om nogen ville med ud at cykle.

1 ville.

Bente og jeg drog ud på Melfar 24 ruten. Helt ud på de små veje. ”Nordfyn” stod der på et skilt vi passerede.

Bente startede på ”Lær-at-cykle-4o-km”-kurset for 3 år siden. Nu er hun på racercykel og rigtig godt kørende. Normalt cykler vi ikke i samme gruppe – men Bente havde ingen problemer med, at holde mit tråd. Imponerende. Vi strøg afsted – deeejlig sommeraften.

Vi hyggede.Nød turen. Snakkede om vind og vejr.

11 km før hjemme kom de. Smerterne!

I benene, lysken, bækkenet – syngende smerter i skelettet.

Smerter = mangel på …. ?

Piss! Nu igen? Bente og jeg kørte ikke vold – så hvorfor? Og jeg har ingenting i lommerne.

Jeg satte tempoet lidt ned. Bente tilpassede sig. (Lad være med at sige noget – om 10 kilometer er du hjemme, Helle.)

Vel hjemme med +70 kilometer på tælleren: Først ½ liter kakaomælk, lige ned i løgnhalsen.

Så aftensmad: 200 gram kylling med 300 gram grønsager. Dertil yderligere en ½ liter vand.

Og kaffe.

Og udstrækningsøvelser.

Jo, jo– det hjælper altsammen. Stille og roligt. Smerterne aftager – jeg skal nok få en god nat søvn. Arbejdsdagen starter allerede kl. 7 i morgen. Jeg har en del, jeg skal nå inden jeg kan få lov, at gå på weekend.

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Merete
    2. august 2013 at

    Det er da rigtig træls at få så ondt 🙁
    Så må du nyde, og slappe ekstra af, i weekenden… og god fornøjelse i Vejle idag… sagde jeg lidt misundelig. God weekend 🙂

    (Og endnu en gang TAK for hjælpen i går 🙂 )

  • Reply
    Leo
    2. august 2013 at

    Jeg vil gætte på at du holder godt igen med især hurtige kulhydrater, når du nu har haft held til at smide nogle kilo ved at holde dig fra den slags.
    Hvis din puls dykker og nægter at komme op på normalt niveau når det sker, vil jeg mene at du bare går godt gammeldags sukkerkold. En gel i baglommen vil nok være smart til næste gang, så kan du i hvert fald finde ud af om det hjælper.
    Prøv at spise en lille portion havregryn eller müsli 1-2 timer før du tager afsted. De er væk før du er hjemme igen 😉

  • Læg en kommentar