En af de historier vi fik fortalt på kurset i “Sociale medier” i går, handlede om kundeservice, håndtering af reklamationer og dårlig omtale – og hvad der sker, hvis man IKKE håndterer sådanne sager.
Det var den her musiker, som fløj med United Airlines. De kastede rundt med hans bagage med det resultat, at hans elskede guitar gik i stykker. Det blev han selvfølgelig rigtig ked af, så han gik til flyselskabet, for at få sin guitar erstattet. Men trods utallige henvendelser afviste flyselskabet at have noget som helst ansvar for hans ødelagte guitar.
Så satte musikeren sig ned og skrev en sang. Den kom til at hedde “United Breaks Guitars”, den blev spredt “viralt” og blev hørt og set knap 10 millioner gange på youtube. Og SÅ kan det ellers nok være United Airlines kom op af stolen og der var ingen grænser for alle de gratis guitarer, den øverste ledelse ville forære musikeren.
Men da var det var sent.
1 Comment
Ib
27. november 2010 atTjaaa… – Forsinket kundepleje gennem bondeanger er nok ikke lige den bedste PR for nogen. Hørte engang om en kamel i Tunesien med to røvhuller – det ene sad fed og mægtigt på ryggen af den 🙂